Project Description
Microsoft wilde voor al haar medewerkers een Company Meeting organiseren, waarin zij werden bijgepraat over strategie, ontwikkelingen en interne zaken, zoals huisvesting van het hoofdkantoor in Nederland. Het programma behelsde een plenaire bijeenkomst en diverse sessies, die de medewerkers naar voorkeur konden bijwonen, waarbij ze konden kiezen uit diverse strategie- of werkplek-gerelateerde thema’s. Starlive bedacht een passende locatie: de Amsterdam Arena, omdat Microsoft partner is van het Innovation Centre, waar wordt samengewerkt aan het stadion van de toekomst. Voor het evenement werden meer dan tien zalen in de Amsterdam Arena ingezet.
Het aanvankelijk standaard ogende programma verrijkten we met enkele concepten en innovaties, waardoor alle medewerkers, die toch echt wel wat gewend zijn, verrast werden en enthousiast hun bijdrage leverden aan een positieve uitkomst van de dag.
Tijdens het plenaire programma werden de medewerkers toegesproken door de directeur. Hierna kregen ze korte pitches te zien, waarbij de presentatoren van de subsessies het publiek op creatieve wijze probeerden te overtuigen waarom ze juist hun sessie moesten bezoeken.
Hostessen, gekleed in voetbaltenues met de sessie-titels, begeleidden de gasten naar de subruimtes. Daarnaast wezen ook de custom made vloerstickers en enorme LED-ballonnen de gasten de weg naar de juiste zalen.
Naast het bezoeken van de subsessies, konden de medewerkers ook het veld even betreden. Hier stond namelijk de Microsoft Ideeënbus. In deze bus konden Microsoft medewerkers hun ideeën pitchen aan het management. Een zeer inspirerende plek in de Amsterdam ArenA met zicht op het stadion vanuit een uniek oogpunt.
Tijdens de informele borrel konden de gasten zelf voor DJ spelen met de zeer innovatieve DJ Machine. Door het samenvoegen van 4 blokjes met geluidsamples ritme, vocals, bas en gitaar (in de Microsoft-kleuren) creëerden zij heerlijk gevarieerde achtergrondmuziek.
Onze partners bij dit evenement de ArenA, Maison van den Boer en AVEX vertelden ons te worden geïnspireerd door onze creativiteit en drive om van een gewoon congres nét iets meer te maken, om zelf ook alles uit de kast te halen. Met een mooi event en zeer tevreden opdrachtgever als resultaat.
Project Details
- DatumFebruari 2017
- KlantMicrosoft
- Aantal personen500
- Doelstelling-
- LocatieAmsterdam ArenA