Project Description
Na een periode met veel veranderingen, waaronder het verhuizen naar één hoofdkantoor, een nieuwe inkoopstructuur en het toevoegen van een nieuwe formule aan de organisatie, staat DGN retail aan de vooravond van een veelbelovende, maar ook spannende toekomst. Veel ondernemers bekijken de veranderingen met argusogen. De jaarlijkse ondernemersdag heeft daarom niet alleen ten doel verantwoording af te leggen over het jaarverslag, maar tevens om de ondernemers te motiveren en te stimuleren met vertrouwen en enthousiast de schouders eronder te zetten en gezamenlijk te bouwen aan de toekomst. Starlive wordt gevraagd een concept te presenteren voor de ondernemersdag, waarin bovenstaande doelstellingen kunnen worden bereikt. Gekozen wordt voor het thema ‘Samen Verder Komen’. Met elkaar moeten de ondernemers in beweging komen om de organisatie verder uit te bouwen. Er wordt een communicatietraject ontwikkeld met een aansprekende uitnodiging, een speciale website voor de aanmeldingen en een bevestigingsbrief met barcodes. Bij de entree worden de ca. 500 gasten, na het scannen van hun brieven, persoonlijk welkom geheten op de flatscreens bij de atletiekbanen. Hier staan twee sportief geklede hostesses, die de gasten aansporen om ‘warm te lopen’ voor een belangrijke dag. Bij de registratiebalie ontvangen de gasten hun badges, die direct kunnen worden uitgereikt, omdat men binnen ook de namen op de flatscreens heeft ge zien, waarmee wachten wordt voorkomen en de gasten direct een warme en persoonlijke ontvangst ervaren. De Jaarvergadering wordt, evenals het daaropvolgende Infotainmentprogramma, geopend met een stoere, bij de doe-het-zelf branche passende, videobumper over het thema. Een flitsend fotomozaïek van alle ondernemers en medewerkers, die samen het logo vormen van DGN retail, visualiseert de boodschap van vandaag. Per formule wordt de beste ondernemer gekozen en in de spotlights gezet, waarna de jubilarissen op het podium worden gehuldigd. Een eerbetoon voor jarenlange trouw aan de organisatie en een beloning voor het ondernemerschap. Gastspreker Carl Rohde laat de ondernemers zien welke trends er momenteel spelen bij consumenten, waar zij als ondernemers op kunnen inspelen voor meer succes. Het feestelijke avondprogramma wordt geopend met een indrukwekkend theaterspektakel vol acrobatiek en zang over DGN retail. Deze opening creëert een gevoel van trots en saamhorigheid bij de aanwezige gasten. Aansluitend volgt een gezellige party, waarin naast muziek ook ‘doe-het-zelf’ centraal staat. Zo is er een graffitiworkshop en kunnen de gasten bij een espressobar hun eigen koffie-creaties samenstellen. Het feest wordt afgesloten met een concert van VanVelzen, waarbij de gasten als één grote familie samen uitbundig meezingen en dansen. Speciale concertlampjes zorgen hierbij voor een sfeerverhogend effect. Getuige reacties als ‘tranen in mijn ogen bij het openingslied’ zijn met dit concept de gasten geraakt en is de boodschap in hun hoofd en harten gegriefd. Dit proces van bewustwording kan de komende tijd door de directie verder worden uitgebouwd.
Project Details
- KlantDGN Retail
- DoelstellingOndernemersdag