Project Description
In het kader van 60 jaar televisie organiseren de Gemeente Hilversum en de omroepen een groots publieksevenement in het eerste weekend van september 2011. Gedurende drie dagen kan het Nederlandse publiek een kijkje achter de schermen nemen, presentatoren ontmoeten en genieten van talloze optredens op diverse podia op het Media Park en in de binnenstad van Mediastad Hilversum. Bijna een half miljoen mensen hebben wel iets van het eerste Hilversum Media Festival gezien via de uitzendingen op radio en televisie. Ruim 40.000 mensen bezochten het festival. Starlive communication & events heeft in opdracht van de gemeente aanvankelijk de haalbaarheid van een dergelijk groot publieksevenement in kaart gebracht, waarna het de verantwoordelijkheid kreeg voor de algehele coördinatie en organisatie. “Wij kijken terug op een mooie eerste editie van het festival” aldus Berry de Jong en Jan Eleveld. “Ook voor ons als bedrijf is het goed om te hebben kunnen aantonen, dat we niet alleen op het gebied van bedrijfsevenementen ons mannetje staan. Met de juiste top-producers uit ons netwerk hebben wij een team gecreëerd dat onder onze leiding alle facetten van zo’n groot publieksevenement tot in de puntjes heeft georganiseerd.” Op het Media Park presenteerden de omroepen zich in paviljoens met meet & greets van bekende tv-persoonlijkheden, kinderprogramma’s en diverse activiteiten. De Open Studiodagen, die al jaren georganiseerd worden en nu onderdeel uitmaakten van het festival, zagen het bezoekersaantal bijna verdubbelen tot 12.000 personen. Uit het hele land kwamen mensen om een kijkje achter de schermen te nemen en de magie van radio en televisie te ervaren. De EO had een overweldigend bezocht open huis in het eigen gebouw. Op de Kerkbrink werden live-radioprogramma’s uitgezonden met veel gasten en onder meer een optreden van Racoon. ‘s Avonds was er een wervelend muziekprogramma op de markt en in de stad met eerst muziek voor de jongsten, waarna het langzaam een groot en gemoedelijk muziekfeest werd. Er waren optredens van tal van Nederlandse artiesten, waaronder Frans Bauer en LA The Voices. “Het is goed voor de stad dat er nu een Hilversum Media Festival is”, zegt Burgemeester Pieter Broertjes. “Deze samenwerking met mediapartijen willen we graag verder uitbouwen. We gaan nu evalueren en dan zo snel mogelijk starten met de voorbereidingen voor volgend jaar.”
Project Details
- Datum2012
- KlantGemeente Hilversum
- Aantal personen40.000
- DoelstellingFestival
- LocatieHilversum