Project Description
Tijdens de DHPA Techday, een inspiratiedag voor hosting providers in DeFabrique in Utrecht, had Microsoft als hoofdsponsor een gehele hal tot haar beschikking als beursstand. Doel was om de bezoekers op inspirerende wijze te laten kennismaken met hun geavanceerde cloud-oplossingen. Starlive communication & events ontwikkelde hiervoor het concept van een Mission Control Room. Een volledig in deze sfeer ingerichte ruimte vol desks met computers, beeldschermen en tablets, waarop allerlei demo-programma’s konden worden uitgeprobeerd. Bij binnenkomst werden de bezoekers verwelkomd door een holografische projectie die hen wegwijs maakte in de ruimte. Naast de work-area met de desks, was er een relax area met o.a. een futuristisch ogende watermassage-capsule en zitjes, waar men met de nieuwste Xbox One kon spelen. Om leads te genereren ontwikkelde Starlive een speciale Cloud Master game met vragen en behendigheidsspelletjes. Alvorens te kunnen spelen, moest iedere gamer zijn gegevens achterlaten en maakten zij kans op de hoofdprijs. Het thema van deze dag was All Hands on Tech. Microsoft vulde dat in door een aantal keren een Newsalert door de ruimte te laten klinken, compleet met rode zwaailichten. Aansluitend volgde een korte presentatie met boeiende informatie over de nieuwste ontwikkelingen. Microsoft kijkt tevreden terug op een geslaagd concept. Starlive ontwikkelt telkens weer verrassende stands. Geen standaard standwandjes, banners en statafels meer. Want de overtuiging leeft dat je het leuk moet maken voor de bezoeker, maak ze nieuwsgierig en laat mensen zelf aan de slag gaan. Dé manier in om in contact te komen met de bezoekers en te praten over wat hen bezighoudt en waarin ze geïnteresseerd zijn.
Project Details
- KlantMicrosoft
- DoelstellingBeurs